מבוגרים צעירים

"להתחיל את החיים"

שנות ה-20 וה-30 לחיים מביאים איתם אתגרים שונים, ייחודיים לתקופה זו. אנו לומדים על מי אנחנו, ומה עושה לנו טוב יותר או פחות. קיים עיסוק במציאה או בנייה של קריירה וזוגיות, או הקמת משפחה. החיים יכולים להיות מאוד עמוסים, עם הרבה לחץ, וללא מספיק מקום להתבוננות ומרחב אישי. 

תוך כדי, ישנו עיסוק בהתאמה לציפיות חברתיות, לצד צורך להיות נאמנים לעצמי, למרות שלא תמיד ברור מה זה אומר. הדבר מלווה לעתים בתחושה שהחיים לא מתאימים לטיימליין מסוים שמצופה חברתית, או ש"היינו אמורים" כבר להיות במקום אחר עכשיו. מהצד השני, יכול להיות שאת.ה בדיוק במקום שבו ציפו ממך להיות, אבל זה עדיין לא מרגיש לך שלם. 

לעתים התקופה מלווה בהתמודדות עם קשיים רגשיים כמו דיכאון, חרדה או קושי במערכות יחסים. לעתים במהלך תקופה זו, מבחינים שאירועי העבר משפיעים על ההתנהגות והתחושה בהווה, ועולה הצורך לעבד את אירועי העבר השליליים ולהתמודד איתם. 

צעיר בטיול הגדול, טיפול פסיכולוגי למבוגרים, פסיכולוגית מבוגרים, פסיכולוגית בזום
כתיבה, דחיינות, איך להיות פחות עצלנים, איך לדעת מה אנחנו רוצים לעשות

טיפול רגשי למבוגרים צעירים

בטיפול במבוגרים צעירים, אני קשובה לצרכים האינדיבידואליים של המטופל.ת. אני מגיעה בגישה של חוסר שיפוטיות וקבלה למקום שבו הוא/היא נמצא.ת כעת. מבחינתי, אין דרך אחת נכונה, אין משהו ש"צריך". 

אני שואפת לסייע לאדם להיות כנה עם עצמו, להרגיש את רגשותיו, ולבטא את מי שהוא באמת. הטיפול משלב התבוננות על העבר, תוך עיבוד של אירועים ומערכות יחסים מכוננות, לצד התבוננות על גורמים בהווה, והתכווננות לעתיד. בטיפול אני משלבת כלים מעולמות ה-CBT והמיינדפולנס ע"פ הצורך.  

דילוג לתוכן